السبت، يوليو ١٤، ٢٠٠٧

الأيس كريم مولع

اذا كنت من محبي الايس الكريم وكارهي الحر فأكيد لاحظت ان الأيس كريم كل صيف بيغلي سعرة عن اللي قبله وبيزيد علي الاقل ربع جنيه لأي نوع لكن برضة بيفضل في نفس الحجم ان ماكانشي اصغر يعني الكوباية اللي كانت ب75 قرش السنه اللي فاتت دلوقتي بقت بجنية والكونو المحترم بقي ب2.5 ده غير الانواع التانيه المستوردة اللي هي ايس كريم علي حق لكن غالية شوية، بس برضة مفيش مانع الواحد يشبرأ نفسه بيها في يوم من الايام
كل دة والناس ساكته وما بتتحركش ،ازاي الواحد يعيش في حر القاهرة دة من غير ايس كريم ازاي العيال الصغيرة ساكته المفروض يعملوا مظاهرات زي بتاعة الميه لأن الايس كريم حق لكل مواطن ولازم نطالب انو يكون موجود في بطاقة التموين الالكترونية النظيفةلأن احنا لو فضلنا ساكتين ممكن في يوم من الايام نلاقي الكوباية بقت ب5 جنية والكونو ب7.5عشان كدة لازم نعمل حاجة وانا من موقعي هذا(قدام شاشة الكمبيوتر يعني) اطالب بتكوين جمعية مستقلة لمحبي الايس كريم لتحقيق تلك المطالب ويكون اعضائها من اللي بيتولدو وفي بقهم معلقة ايس كريم .......حد بقي عايز يشترك

هناك تعليقان (٢):

فى القلب يقول...

أنا أنا أنا أنا
معاكى فى هذه المظاهره
أنا بمممممممممموت فى الايس كريم بالشوكلاته

momken يقول...

انا معاكى
وهعلق يفط فى الشوارع ااقول فيها الايس كريم بقى باربعه جنيه امال اكل كنتاكى بكام حكومه معفنه



على العاقل أن يكون عالما بأهل زمانه .. مالكا للسانه

تحياتى