الأحد، نوفمبر ١٩، ٢٠٠٦

حاجة بايخة أوي لما يطلع علينا وزير المفروض انة فنان و مثقف ويقول ان الحجاب عودة للوراء امال ايه اللي دفعة للأمام مهرجان المسرح التجريبي اللي كل سنه يلموا له متفرجين عشان يملوا القاعات وياريت بينفع .لأ وبعد ما قال الكلام السمج دة يقولك ده رأي مش قناعة الوزارة ،طب ما هو دة رأي وزير مش رأي ابو محمد جوز عمتي معني كدة انه اكيد هيدخل في قناعة الوزارة والحكومه كمان
وبعدين ليه بيعتقدوا ان الحجاب نتيجة للتخلف والقهر هو انا عشان ابقي حرة لازم البس اللي علي مزاجهم.وبعدين انا حرة البس حجاب ،البس ميني جيب ،انا حرة وحريتي اختارت الحجاب هما متضايقين ليه
لكن باين ان سعادة الوزير مطمن علي نفسه علي الآخر لأنه كل مايعمل حاجه يقول بقلب جامد انا مستقيل وطبعا الاستقالة تترفض لأن الدولة في امس الحاجة لابداعه الثقافي ولفنه الرفيع وكاننا من غيره هتنسحب الثقافة اللي في عقولنا في حركة احتجاجية علي استقالتة وطبعا علشان نحافظ علي ثقافة مصر هنضطر نستحمله للأبد زيه زي غيرة وإلا مايبقاش مصري ولا نبقي احنا مصريين

هناك ٣ تعليقات:

Fadfadation يقول...

3andek 7a2..she2 baye7' bas 7ana3mel eh...

غير معرف يقول...

بلوجر جميييل و شكرا على قصه الجاسوس

و ممكن صور لمحافظات مصر

غير معرف يقول...

يا نجمه 00خلي الطابق مستور
مين ده اللي مبدع و فنان بس طب ده انا مره دخلتله معرض
و يا ريتني ما دخلت000
سلام بقي عشان الواحد احيانا لسانه بيفلت
lol